romewekome.reismee.nl

De verbazing

Om 8.15uur vertrokken vanuit Westhausen.Extra vroeg vanwege de voorspelde regen in de middag.Het fietsen ging zeer voorspoedig .De zon scheen een beetje ,de temperatuur was zeer aangenaam.De voorspelde regen ,die kwam niet.Dus besloten om ons al gereserveerde pension in Welden af te bellen en een hotel 30km verder gereserveerd.

Het hoogte punt van deze dag was Dillingen aan de Donau.Al fietsend begonnen we de melodie van de schone blaue Donau te neurien en kwam de smaak van oliebollen in ons mond.Nog een paar km en dan...........maar aangekomen bleek de Donau helemaal niet blauw ,maar groen!Verbaasd en een tikje teleurgesteld keken we elkaar aan.Er was maar een conclusie mogelijk:Strauss was kleurenblind.Toch Dillingen bezocht en dat was een schattig stadje ,dus we waren snel over de verbazing heen.

Weer op de fiets bleek het weer toch te veranderen,met name de wind werd erg hard.Maar die hadden we in ons rug ,dus werden we naar ons hotel in Gersthofen geblazen.Een stad ,ingeklemd tussen snelwegen richting München en Augsburg.'Avonds en 'nachts heeft het flink geregend

Bij het openen van de gordijnen was de zon al op.Eerst bekeken we Augsburg,een mooie ,rijke stad waar veel te zien is.Maar wij zijn op fietsvakantie en met de fietskleding door zo'n rijke stad te lopen voelde niet comfortabel.Snel weer op de fiets na een paar high lights bekeken te hebben.Door de wind en regen was de lucht kraakhelder en langs de rivier de Lech gingen we verder.Daarna een landschap dat op de noord oostpolder leek.Daarna weer glooiend en kwamen door lieflijke boerendorpen met keurige tuinen en huizen,geen papier of iets dergelijks op de grond en de auto in garage of oprijlaan.Een heel overzichtelijk geheel.Door het heldere weer zagen we bij de Ammersee ineens de wit besneeuwde toppen van de Alpen,een schitterend gezicht.Morgen naar Garmisch-Partenkirche,de laatste etappe van deel 1.we zijn benieuwd naar de skischans.in de omgeving is ook veel te doen,daarom houden we daar een rustdag

Fijn weekend en lieve groet van ons

Huib

Trots op jullie! !!!! Hoe gaan jullie de Alpen aanvallen? Over de cols of via de tunnels? Spannend hoor! Zet hem op!

Anita

leuk om al lezend met jullie mee te kunnen reizen.

Piet en Leny

Wat een mooie route fietsen jullie en het gaat voorspoedig. Windje mee en de regen in de nacht. Je krijgt wat je verdiend. Goede reis verder en op naar de sneeuw.

Luus

Ik moet grinniken wat schrijven jullie grappig,ik zie het voor me als je bij die groene Donau aan komen.
En dan de besneeuwde toppen, dan besef je dat je een behoorlijk eindje al op weg bent.
Veel fietsplezier verder.
Groetjes !!!!!!!!

Douwe

Er fietste een man langs de Donau,
Die sprak tot zijn liefje: "Ja, ho nou!
Ik zie daar wat grauws,
Wat bezielde die Strauss,
Dit is in mijn ogen niet zó blauw."

Annelies

Ken je die mop van de blauwe donau....die is dus groen!
Kus!

Marjon

Ik sluit mijn ogen en fiets met jullie mee. Zo beeldend schrijf je het verslag! Heerlijk. Geniet ervan! Enne, die schans is niet, ik herhaal, niet voor fietsers!

Pauline

Zo....., niet te snel gaan hoor! Is je vakantie zo voorbij! Ik lees niets over zadelpijn. Zeker goede biefstukken daar? Geniet van jullie rustdag, en grijp de Alpen.