romewekome.reismee.nl

De laatste Alpenetappe

''mo

's Morgens in Pfunds kwamen we een Hollands echtpaar tegen ,waarmee we de vorige dag ook een stukje hadden opgefietst.Met elkaar de laatste etappe gefietst.Het was ook de dag van het drielandenpunt.Oostenrijk,Zwitserland en ons laatste land Italië.Op naar het hoogste punt de Reschenpass(1515m).Kort na Nauders begon de klim,6km 7%en11genummerde bochten.We wensten elkaar sterkte en daar gingen we.Dankzij mijn E-bike was ik als eerste op de Norbertshohe(1405). Daar was een mevrouw. Die ging wandelen en na een gezellig praatje gaf ze een reepchocola.Dat was de verrassing voor de anderen,dus die reep gedeeld met ook nog een Duits echtpaar.Wat een verbroedering,een bijzondere gebeurtenis.De laatste 1000m ging makkelijk en d op de Reschenpass vielen we stil vanwege het prachtige uitzicht op het Ortlermassief.Geluncht en daarna:dalen ,dalen,dalen,door zo een mooi landschap.We zijn overtuigd dat het Paradijs niet mooier kan zijn.Na 75km kwamen we aan in Laas en hebben daar ,met de wonderschone herinnering heerlijk geslapen

Vandaag nog verder gedaald ,we gingen als een speer.In deze streek veel fruitteelt en burchten.Bij de eerste koffiepauze in een Italiaanse krant een foto van Dumoulin gezien in de rosé trui.Top.Daarna een kerk met mooie fresco's. Op naar Merano.Een mooi stadje aan de Adige.De kerk bezichtigd,de promenade bewandeld en geluncht aan de rivier.Daarna kwamen we in de Sudtiroler Weinstrasse,de oudste wijnroute in Italië.Een mooie rit.Het was niet makkelijk een slaapplaats te regelen .Veel Italianen zijn ook onderweg.Het is gelukt en we leggen zo ons hoofd neer en dromen over de wonderschone panorama's.Morgen naar Trento.

Douwe

Zo te horen krijgen jullie het steeds meer naar je zin en wordt het allemaal alleen maar mooier en mooier. En dan lees ik over Trento! Dat ligt akelig dicht in de buurt van het roemruchte Baselga, hèt jaarlijkse bedevaartsoord voor de schaatsers van onze Haarlemse IJsclub. Zal ik je schaatsen even komen brengen Jacob? Doen we een rondje op de baan en een rondje aan de.... je weet wel !

Albert

Ik las enigszins je probleem van je IPhone . Ik neem aan dat je hem nu niet meer nodig hebt, maar als je hem toch nog wilt vinden; fiets terug naar de plek waar je hem ongeveer verloor en probeer hem eens te bellen. Dan hoor je vanzelf waar hij is.

Luus

Wat gaan jullie goed zeg!!!!!
En wat een gezelligheid onderweg.
Maar Ank dan mag jij wel goed en snel boven komen op de berg?? Maar hoe gaat het met onze Jacob?????
Te zoen aan de foto's is het een prachtige route.
Nou veel mooi's toegewenst in Italië .
Geniet ervan.
Lieve groet van mij

Theo

Dat was een forse en vooral lange klim, chapeau! Nu genieten van de omgeving waar je nu bent, hebben wij ook mooie fietsherinneringen aan! Groeten uit Langres.

Nicolette

Wat gaat het allemaal goed en wat zien jullie veel mooie dingen! Zo anders dan er met de auto zo snel mogelijk doorheen razen! Zelfs ik word van de fietstocht enthousiast en dat wordt door Ronald direct opgeslagen haha! Als ik stop tzt wordt het misschien ook romewekome???? Goeie reis maar weer ciao ciao!

Pals en Mary

Hoi Ankie en Jacob , we dachten al, complete radio-stilte, maar na jullie berichten te hebben gelezen, begrijpen we het volkomen, wij zijn nu in Andriano en komen morgen in Trento aan , dus we lopen nu een dag achter op jullie, we hopen jullie toch weer ergens tegen te komen , goede reis verder en hopelijk tot gauw ziens

Lieve pap en mam,

Jullie gaan echt snel zeg! Heel knap al fietsend de top te bereiken. Ben heel trots op jullie. Maar vooral opgelucht te lezen dat de afdaling zonder val partijen gegaan is.
Saven trip! Kus van ons 4

ChrisEr

Wauw wat een mooie bergtop richt, daar kan dumoulin een puntje aan zuigen????, en nu al in Italië!! Wat een snelheid! Trento bekende stop, lekker pizaatje scoren ! Wij gaan vandaag de klim van de Schoorlse duinen doen, die is voor beginners???? ! Geniet en Ciao uit scorlo !

Bert en Marianne

Wat gaan jullie goed,zeg,indrukwekkend!
Leuke verhalen. Zo te lezen genieten jullie enorm. Al bridgers tegen gekomen ? ????????