romewekome.reismee.nl

In Umbrië ....Assisi...waar Franciscus van Assisi geboren werd,vlak naast ons hotel..!

Van de camping in Perticara is het 6 kilometer afdalen ..6-9%....heerlijk begin...van de tocht naar SanSepulcro....

We moesten daarna weer stijgen en wel 700meter.De pas Viamaggio ligt op 1050m.Een hele klim.Daarna een heel mooi uitzicht en een lange afdaling naar Sansepolcro.Het is de geboorteplaats van Piero dello Francesca.Een schilder en wel heel bijzonder.Hij schilderde als een wiskundige.Alles in de juiste verhouding en perspectief.Ik verheugde mij ontzettend om de plaats te bezoeken omdat ik afgelopen winter colleges heb gevolgd over deze man.Heel bijzonder om nu in zijn geboorte huis rond te lopen en te zien hoeveel boeken zijn geschreven over zijn methode.Echt genoten.

Vandaag ging de route naar Assisi.Prachtig door Toscane.Het was een memory lane.We kwamen plaatsnamen tegen die we 25jaar geleden met ons gezin bezochten.o.a Cortona,Passignano en Perugia. Herinneringen borrelden naar boven.Toen we destijds Assisi bezochten ik geloof in 1996,was er 2maanden later een aardbeving .Ook vandaag dreigende luchten en 10regendruppels.We beleven van alles,aangekomen bij ons slaapadres was de bazin niet thuis .Na wat getelefoneer kwam ze aan gereden door de smalle straatjes.We slapen in een huis van 1000jaar oud en onder dit huis staat een Romaans huis.Zo vertelde de bazin nog leuke weetjes,heel leuk.We schieten lekker op .Nog 3etappes en we zijn in ..........