romewekome.reismee.nl

Langs de Rijn

Hallo allen,

We zijn vandaag een week onderweg,en de week is omgevlogen.Het fietsen gaat fantastisch en onderweg ontmoeten we hele aardige mensen.Gisteren fietste een Belg een eindje met ons op.En natuurlijk onze stadgenoten met wie we soms eten ,heel leuk.

Zaterdagmorgen kwamen we aan bij de Rijn.werkelijk prachtig.De Rijnoever aan de overkant lag er prachtig bij met witte dorpjes,heel veel burchten en een krachtige stroming.Natuurlijk flitsten allerlei wijsjes door ons hoofd....Een reisje langs de Rijn........Maar het is zeer mooi,met name de Romantische strasse met de Lorelijrots en resten van bruggen uit de tweede Wereldoorlog.Zeker het plaatsje Bacharach was prachtig.Oude vakwerkhuizen en het ligt in een gevaarlijke bocht zodat vroeger daar de wijn werd opgestapeld De naam spreekt dus voor zich...Na het plaatsje Bingen verlieten we de Rijn en kwamen weer tussen het vertrouwde koolzaad en prachtige vergezichten te fietsen.er zijn veel campings langs de oever,zeker de moeite waard .

De wijnranken beginnen te kleuren ,maar de wijn die hier uit deze streek komt heet Burgunderwijn en smaakt prima.Ook de Riesling komt hier vandaan.

Vandaag aangekomen in Weinheim,ongeveer 25km van Heidelberg.Wel een flinke onweersbui gehad.Gelukkig waren we Lorsch aan het bezichtigen ,dus snel een kop koffie gaan drinken.Morgen naar Heidelberg en daar houden we een rustdag

Fijenoord Kampioen,ja we blijven op de hoogte.Lee Towers kan uit zijn dak gaan.!

Lieve groet Jacob en Ank

Albert

Mocht Ankie nu voor Moederdag vandaag op jouw Koga Miata fietsen?

Yvonne

Jullie zijn toppers ,ik hoop dat jullie ook nog een beetje van ons kluppie kunnen zien ! Er zijn veel toppers in Nederland !

Meriam

Veel fietsplezier, we volgen jullie verder vanuit marokko!!

Douwe

Hier zullen jullie morgen wel weer Wienheimwee naar hebben....!

marja en wim

Wij hadden een jaar of 10 geleden ook onze rustdag in Heidelberg, is een leuke stad. We sliepen boven de Irish Pub, misschien is die er nog, je kon er lekker eten! Groeten vanaf de Balkan!

Chretienne

De tulpjes... die zijn deze keer toch wel heel moeilijk te vinden !!! Bij grote broer of zus, misschien. Sfeervolle foto's, even rusten en dan weer vlug , on the road again'. Succes!

Douwe

Ik neem aan dat jullie het bord met VARTA erop gevolgd zijn om Anke's accu op te laden.