romewekome.reismee.nl

Braunsbach

V

vandaag aangekomen in Braunsbach in hotel Zum Löwe ,.Vorig jaar mei is dit dorp bijna helemaal weggespoeld door een modderstroom.Ons hotel is 2 weken open ,na 11maanden herbouwd te zijn.Alles ziet er dan ook heel mooi uit.Gelukkig een goede weersverwachting voor komende nacht.

Maandag vertrokken uit Weinheim,maar eerst het oude centrum bekeken.Veel vakwerkhuizen en een heel mooi beeld van vrouwe justitia.Op de markt gezellige terrasjes ,waar we koffie hebben gedronken alvorens naar Heidelberg te vertrekken.Opweg kwamen we bij Ladenburg langs de Neckar te fietsen.We begonnen aan het Ij in Amsterdam,daarna de Waal,de Maas,de Rijn en de Rur en daarna de Neckar.In Heidelberg hebben we het centrum bekeken en de 400m hoge berg met de bergbaan bestegen.Boven een adembenemend uitzicht over de oude stad.Een echte studenten stad.De oudste universiteit van Duitsland staat er en de Heidelbergse catechismus is er ontstaan.De volgende dag ,langs de Neckar gefietst,kwamen we via prachtige bloemenvelden ,bospaden en schitterende vergezichten aan in Bad Wimpfen.Daar hadden we gereserveerd in een Maltezerklooster.Sinds 10 jaar woonden er geen monniken meer.Het klooster was prachtig gerestaureerd en het had een mooie binnentuin.'sAvonds het oude centrum bekeken,dat hoog op een berg lag.Dus even klimmen,maar het was de moeite waard.Smalle straatjes,bestraat met kinderhoofdjes ,en weer veel vakwerkhuizen.Vandaag de Neckar verlaten en de nieuwe rivier waar we langsfietsen heet de Kocher en zo zijn we hier aangekomen.

Het is heel verrassend voor ons om Duitsland al fietsend te ontdekken.De natuur is super mooi .Weidse bloemenvelden met allerlei veldbloemen(margrieten,orchideeën,boterbloemen)en de eerste klaprozen komen te voorschijn.De roofvogels draaien boven ons hoofd en soms schiet er een naar beneden om een muis te vangen.Ook de mensen zijn super vriendelijk.En we hebben al 3dagen zon,heerlijk .we boffen echt.

Morgen de zwaarste etappe uit het eerste deel,maar het belooft weer mooi weer te worden!,

Lieve groet Jacob en Ankie

Marianne

Mooie beelden rn verhalen,leuk om zo mee te reizen . Succes vandaag met deze etappe. Zon mee, wind in de rug

Pauline

Oh, dit wil ik ook wel beleven!!! Waarom doen we het niet? Goed dat jullie de stap genomen hebben!! En mooi dat we zo kunnen meegenieten! Blijf genieten en schrijven hè!!!!

Erwin

Duitsland op zn mooist????! Lekker doorgefietst hoor! Geniet van de koffie op het terras, Weiss bier en vandaag vil gas de bergjes op? Succes!!!

Rina Schrieken

Wat ontzettend leuk om zo mee te kunnen lezen en genieten van jullie tocht.
Je krijgt er meteen zin in om ook plannen te maken !!
Blijf schrijven over jullie mooie tocht...
Groeten Rina

Leny en Piet

Wat fijn dat het zo goed gaat. Het weer zit mee en de natuur is prachtig. Wat heerlijk om zo zonder zorgen te fietsen. Geniet van de vrijheid en de mooie tocht. Liefs uit Kroatie waar de zon ook schijnt.

Meriam

Wat een mooie berichten Ank en Jacob, ik zie jullie gaan! Ja duitsland is echt mooi he?
Groeten uit Ait ben Haddou

Wim en Magda

Wat fijn dat het zo goed met jullie gaat en dat je samen zo genieten van een voorspoedige reis.
Mooie verhalen en foto's! We reizen graag zo met jullie mee.
Liefs en al het goede voor de volgende trip!

Theo

En zware etappe meegevallen? Gaat voorspoedig en genieten, ook voor ons een beetje zo jullie verhalen lezend. Veel succes op de verdere tocht.