romewekome.reismee.nl

Verrast

Op zondag 21 mei aangekomen in Partisch.Zo worden de plaatsen Garmisch-Partenkirchen nog aangeduid onder de inwoners.In 1936 besloot Hitler de plaatsen samen te voegen met het oog op de Olympische Wereldspelen. Ons verblijf is in Partisch.Op Jacob's I-phone staan alleen zonnen voor maandag.Een uitgelezen dag voor de Zugpitze,de hoogste berg van Duitsland,2962 m .Een must see volgens Reitsma,onze gids.En jawel,maandagmorgen de gordijnen geopend en ik zag een strak blauwe lucht en zon .Dus de fietsen in de schuur gelaten en op naar boven.

Maar eerst naar het postkantoor,Na iedere stijging van 9% zei Jacob en de dit sturen we ook naar Nderland.Zo gezegd,zo gedaan en vanmorgen 8,7kg teruggestuurd.Dat scheelt heel veel gewicht de Alpen op.

Treinkaartjes gekocht en in de trein.Eerst zag ik een mooi landschap, maar daarna kwam de tunnel,een soort metro zeg maar.Na 5kwartier op het bergstation uitgestapt en toen, de verrassing was overrompelend een compleet witte wereld,alsof we met wintersport waren en de skies onder moesten binden.Ook het gemis van het getik van de stokken en schoenen kwam vreemd over.We genoten van het uitzicht op de toppen van de Alpen en pakten een sleetje om een berg af te gaan .Hilariteit alom.Daarna de kabelbaan naar de gletscher en genoten van de toppen van de Dachstein,de Grossclockner en de Marmolada.Wat een bof met het heldere weer.In Partenkirchen nog even op het terras genoten van de witte toppen en bijtijds naar bed ,want morgen ..de Alpen

Lieve groet Jacob en Ank

Chretienne

Super foto's, super mensen ,super reis! Lieve groet uit Voorburg.

Luus

Wat een manjefiek verhaal weer.
En wat zijn jullie aan het genieten,het straalt van jullie gezichten af.
Ik vraag me zo onderhand af wat jullie allemaal meegenomen hadden , nu jullie telkens wat terug sturen,blijft er nog wel wat over????
Heel veel succes in de Alphen , toy,
Groetjes !!!!!!